Utloggad

Teknikens under är ibland outgrundliga. Efter en hysterisk packningsdag skulle Thomas ”bara” uppdatera min iPhone  och iPad innan vi åkte, med resultat att alla mina just nedladdade böcker o musik försvann. Eftersom taxin staxt skulle komma o hämta oss o Thomas ännu inte bytt om var det bara att stänga sista väskan …..men se då gick blixtlåset sönder! Snabbt byte till annan väska, några grejer kvar på golvet, låsa dörren o rusa ner till taxin…puh!
Många timmar senare, i ett soligt och kallt (-10!) Peking upptäckte jag att varken sms eller epost funkar heller så nu är jag verkligen utloggad. Så alla ni som jag tänkt höra av mig till o tacka för avskedshälsningar – ni får läsa här istället.
Peking i vinterskrud är inget för söderhavsutrustade resenärer. Trots långkalsonger blev promenaden utomhus inte så lång utan övergick i inomhuswindowshopping i en supergalleria som kunde erbjuda ALLT.
Tyvärr inga bilder från vårt kinesiska hutongboende – verkligen läckert, för vi har problem med att ladda över bilderna till datorn…..!
Kylslagna hälsningar från Eva, Thomas o Murphy som har varit med oss hela sista dygnet, ni vet han med lagen.

Kommentera

